ПРО ВЕЛИКДЕНЬ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ!
Великдень - одне з найбільших й найшанованіших після
Різдва християнських свят. Воно приурочене воскресінню Христа. У давнину
Великдень вважався святом бога Сонця Ярила.
Звичай пекти паски та фарбувати яйця виник також дуже
давно.
З першим променем сонця священик в церкві сповіщає:
«Христос воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!».
Під час урочистого обходу храму святять паски,
крашанки та різний наїдок. Потім усі розходяться по домівках, щоб сповістити
одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом.
Як і Різдво, Великдень — родинне свято, на нього
збиралася вся родина. За традицією, розпочинаючи урочистий сніданок, господар
обрізав зі свяченої паски скибочки з трьох боків, приказуючи:
— Бог Отець, Бог Син і Бог Дух Святий!
Ці окрайці тримали до закінчення свят і потім
віддавали худобі. Після святкового сніданку діти носили старшим родичам
гостинці і отримували за це ласощі та писанки, якими потім гралися.
До свята готуються заздалегідь — печуть паски, роблять
крашанки й писанки. Жовті, червоні, жовтогарячі кружальця, багатокутні зірки на
писанці — зображення Сонця. Хвилі означають воду. Ще зображують листя — дубове
або вишневе. Малюють півників, козликів, пташок, рибок, метеликів, бджілок.
Святкувати Пасху в Україні почали наприкінці першого
тисячоліття з приходом християнства. За біблійним сюжетом, Iсус Христос воскрес
рано-вранці, i це Воскресіння супроводжувалось великим землетрусом: то ангел
небесний відвалив камінь від дверей Гробу Господнього. На світанку
жінки-мироносиці Марiя Магдалина, Марiя, мати Якова та Саломія прийшли до гробу
з ароматами, щоб обмастити тіло Iсуса, але побачили відвалений камінь i
порожній гроб, i тоді схвильованим жінкам з'явився ангел i сповістив про
Воскресіння Господнє.
Свято Великодня має язичницькі корені і
народилося набагато раніше за свято Пасхи, ще до зародження в Україні
християнства. В давнину землероби вірили, що померлі родичі продовжують жити
під землею і можуть впливати на її родючість. Саме з цими віруваннями і була
тісно пов'язана весняна поминальна обрядовість.
Існує думка, що євангельська подія, на честь якої
встановлена Пасха, а також пасхальні обряди найімовірніше запозичені з
язичницьких та іудейських культів і у переродженому вигляді пов'язані з особою
Христа (хоча спочатку християнські богослови не визнавали спорідненості Ісуса
Христа з язичницькими воскресаючими богами і тільки євангельські твори
вважалися істинними). Але християнське оформлення свята мало змінило сутність
язичницьких обрядів.
Свято
Великодня в Україні сьогодні символізує загальне відродження та обновлення.
Великодній мультик “Загублена писанка”,
який варто
показати кожній дитині.
Як цікаво розповісти діткам про Великдень та традиції
свята, зокрема – про розфарбовування яєць? Звичайно ж, у простій та зрозумілій
для діток формі – через мультики та казки. Пропонуємо переглянути із дітками
вдома тематичний мультфільм.
Казкова історія «Загублена писанка» розповідає про
мандрівку великоднього яйця на сільському подвір’ї. Писанці трапилося чимало
пригод: зустріч із собакою, гра у кішки-мишки з котом. Курка навіть прийняла
фарбоване яйце за своє та вирішила висидіти з нього курча.
Після перегляду анімації із дітками можна обговорити
сюжет казки, а також традиції святкування Великодня.
Великодні мультфільми для дітей.
Що ми знаємо про Великдень?...
Великдень, Пасха, Христове Воскресіння – найочікуваніше
світле весняне свято.
З Великоднем традиційно пов’язана значна кількість народних повір’їв, прикмет і
обрядів,
які формувалися століттями. “О цій Великодній порі ми складаємо своє непохитне
свідчення, що Ісус є Христос, Викупитель усього людства.
Пропонуємо Вашій увазі переглянути добірку мультфільмів про Великдень:
ВЕЛИКДЕНЬ. ДИТЯЧА ПІСЕНЬКА.
ГРИЦЕВІ ПИСАНКИ
КАЗКА ПРО ПИСАНКУ.
ПИСАНКА. ЧАРІВНЕ ЯЙЦЕ.
МИШКИ НА ВЕЛИКДНЕНЬ ПАСОЧКИ МІСИЛИ.
ПАСХАЛЬНА КАЗОЧКА.
ЯК ГОВОРЯТЬ ТВАРИНИ! Розвиваючі мультики для дітей
Ця
чудова добра анімація покаже дітям мешканців лісів – не лише популярних, але й
маловідомих тварин.
Наприклад,
цікаво буде побачити серед мальованих героїв кумедних єнотів, які також живуть
у лісах. Виявляється, єнот-полоскун є єдиним видом родини Єнотових,
представники якого впадають у зимову сплячку. І ця тваринка повністю відповідає
своїй назві, бо постійно хлюпається у воді.
Якщо
маленькі українці добре знають наших білок, то лісовими мешканцями в інших
частинах світу також є їхні спритні побратими. Це галасливі бурундуки. Вони
живуть великими сім’ями в хвойних і мішаних лісах Американського континенту.
У
мультику показано чимало українських лісових мешканців. Це вовк, білка, косуля,
олень, лось, їжак, сова, дикий кабан, ведмідь тощо. Маленькі глядачі мають
можливість дізнатися про назви лісових тварин чи птахів, їхній зовнішній
вигляд, а також особливості поведінки – на прикладі вставок реальних
відеозйомок тваринок.
ЗАРЯДКА ДЛЯ ДІТЕЙ
ПОРАДИ БАТЬКАМ
На час карантину, батьки стають для дітей вчителями, вихователями, лікарями і друзями, тож багатьох цікавить питання як поєднати в собі ці всі ролі та знайти вільний час для себе.
Як
не втратити контроль над дітьми під час карантину?...ПРОДОВЖЕННЯ
Бажаємо
вам терпіння та здоров`я.
Не забувайте посміхатись,
цього
не заборонить нам ніхто.
Чим
більше впевненості в рухах дитячої руки,
тим
виразніша мова дитини,
чим
більше майстерності в дитячій руці,
тим
дитина розумніша.
Розум
дитини перебуває на кінчиках її пальців.
В.
О. Сухомлинський
КОНСУЛЬТАЦІЯ ДЛЯ БАТЬКІВ
на тему:
«Вплив пісочної терапії на гармонійний розвиток дитини»
❶ Гра з піском - одна з форм природної діяльності дітей. Вона приносить задоволення дітям. Це незвичайна техніка, завдяки якій дитина будує власний світ в мініатюрі з піску і невеликих фігурок. При цьому дитина виражає на піску те, що спонтанно виникає у неї в свідомості.
Створюючи сама свій світ на піску, дитина відчуває себе чарівником, вона не боїться щось міняти, ламати старе або будувати нове. У роботі з піском все простіше: якщо зробив щось не так, проведи долонькою по піску і почни спочатку.
Пісочні ігри не лише цікаві але і корисні.
Гра з піском ефективна в роботі з дошкільниками із затримкою психічного розвитку, для дітей із порушенням мовлення. Перенесення традиційних педагогічних занять в пісочницю дає більш виховний і освітній ефект, ніж стандартні форми навчання.
По-перше, розвивається дрібна моторика пальців рук при маніпуляціях з дрібними предметами, фігурами, піском.
По-друге,розвивається творчість, фантазія, коли дитина придумує цілий світ на піску.
По-третє,розвивається мовлення, бо часто гра супроводжується коментарями, історіями, діалогами.
В-четвертих, розвиваються комунікативні і соціальні навички,коли дитина грає не одна, вона взаємодіє з партнерами по грі.
В-п’ятих, розвивається емоційна сфера, бо у грі знаходять втілення ситуації, що хвилюють дитину, розвиваються психічні процеси : сприймання, увага, пам’ять, мислення.
Саме тому ми пропонуємо Вам, шановні батьки, зробити міні-пісочницю вдома, або грати з дитиною в пісочниці на вулиці в теплу пору року.(грати з дитиною в пісочні ігри вдома або на вулиці в теплу пору року)
❷ Як зробити пісочницю вдома?
Для домашнього використання можна взяти невеликий дерев'яний або пластмасовий ящик (коробку, піднос). Піском заповнюється 1/3 ящика. Перед використанням пісок потрібно просіяти, промити і прожарити в духовці.
Матеріали і предмети, які використовують для гри:
• вода, сито для піску, формочки, фігурки людей і тварин; казкові герої: добрі і злі.
• природні об'єкти: каміння, шматки дерева, сухі рослини, жолуді, насіння, пір'я і тому подібне;
• іграшкові предмети побуту, меблі, посуд, транспорт;
• об'єкти навколишнього світу: будинки, паркани, мости, ворота і тому подібне;
• пластмасові і дерев'яні букви і цифри, геометричні фігури;
❸ Ми пропонуємо вам декілька ігор для дітей старшого дошкільного віку:
• По-перше, розглянемо ігри, які направлені на розвиток дрібної моторики рук та тактильної чутливості.
• Давай спочатку змочимо пісок
● Гра «Сліди»:
- Вправа «Йдуть ведмежата» - спочатку кулачками будемо натискати на пісок, тепер долоньками, натискаємо з силою;
- Вправа «Стрибають зайці» - будемо ударяти по поверхні піску двома пальчиками, рухаємося у різних напрямках; тепер трьома згрупованими пальчиками (потім 4 і 5 пальчиками);
- «Повзуть змійки» - спочатку розслабленими пальчиками (показати) зробимо поверхню піску хвилястою; а тепер пальчики напружимо (у різних напрямках). А тепер виконаємо вправу ребром долоні.
- «Біжать жучки» - рухаємо всіма пальчиками, як бігають комахи; можна занурювати ручки повністю в пісок, вони торкаються один одного, начебто «жучки вітаються»;
● «Намисто для мами» - із чого роблять намисто? (із намистинок). А на що нанизують намистинки? (на ниточку). Намалюй пальчиком ниточку і намистинки. Виклади намистинки із камінців і квасолі.
(шановні батьки, таким чином можна запропонувати дитині викласти любу фігуру, букву чи предмет за бажанням дитини, використовуючи любий підручний матеріал).
- А тепер пропонуємо математичні ігри:
● «Скільки?» - я заховала в піску предмети, знайди, полічи їх та познач відповідною цифрою (7 каштанів, 8 жолудів)
● «Сусіди» - сусіди – це ті, хто живе по сусідству, поряд. Допоможи цифрі 4 знайти своїх сусідів. Проведи доріжки пальчиком.
● «Геометрична мозаїка» - виклади із мозаїки фігури: квадрат, прямокутник, ромб. Як ці фігури можна назвати? (чотирикутниками) Чому? Скільки сторін у будь-якого чотирикутника? У якої фігури є 3 кути і 3 сторони? Намалюй її. Намалюй фігури, які не мають кутів.
(геометричні фігури, цифри можна викладати, малювати за зразком, з пам’яті, чи словесними вказівками дорослого)
- Зараз пропонуємо ігри з навчання грамоти та мовленнєвого розвитку:
● «Хто сховався?» - необхідно знайти в піску фігурки і назвати перший/останній звук у слові; (тягнути звук)
● «Веселі перетворення» - намалюй букву Р, а тепер спробуй її перетворити на букву В, а її на Ь – Б – Г – Т – І;
● «Відгадай» - я закрию очі, а ти сховаєш в піску якусь тварину. Підкажи мені, що ти сховав. Загадай загадку. Не забудь назвати частини тіла тварини, що вміє робити, де живе, яку користь приносить людям.
(шановні батьки, при виконанні цієї вправи спочатку разом з дитиною розгляньте тварину, складіть про неї речення, дайте зразок відповіді та загадайте тварину самі, а потім запропонуйте дитині скласти спочатку речення, а потім розповідь - загадку)
❹ Шановні батьки! Дотримуйтеся таких правил при організації ігор на піску:
- Підбирайте завдання, відповідне можливостям дитини;
- Виключайте негативну оцінку дій дитини і її ідей;
- Заохочуйте фантазію і творчий підхід.
Успіхів Вам!
Сьогодні, коли школи та дитячі садки закриті на карантин,
діти змушені цілими днями залишатися вдома. У житті дитини важливу роль
відіграє взаємодія з однолітками - школа, ігри у дворі, дні народження друзів
тощо. Але під час карантину батьки повинні тримати їх в ізоляції - заради їх же
здоров'я. Як же розважити дитину в ситуації, коли ви не можете допомогти їй
гуляти на вулиці і спілкуватися з друзями?
Дитячі психологи і батьки розповіли про те, як пояснити
дітям необхідність залишатися вдома і як розважити їх, поки вони знаходяться на
карантині.
Перш за все, вам необхідно переконати дитину в тому, що
поруч з нею завжди буде хтось, хто подбає про неї і знайде їй цікаве заняття.
Як говорити з дітьми про коронавірус: поради дитячих
психологів
Психологи радять говорити з дитиною про коронавірус
тільки в тому випадку, якщо дитина сама про це запитує. В іншому випадку вона
все одно не буде вас слухати. Для маленьких дітей хвороба є абстрактним
поняттям, а необхідність ізоляції засмучує їх найбільше.
Якщо ви змушені звернутися до медичного закладу,
акцентуйте увагу дитини на те, що дорослі тут для того, щоб її захистити.
Скажіть дитині, що ви теж знаєте, як захистити себе.
Придумайте веселий спосіб навчити дитину правильних
звичок, щоб дати їй відчуття контролю. Наприклад, ви можете перетворити миття
рук на гру. Скажіть їй: «Навколо віруси, тому нам потрібно бути обережними. Нам
потрібно вимити руки, а потім я розповім тобі, як ще ми зможемо перехитрити
віруси».
Дотримуйтесь графіка
Психологи стверджують, що під час карантину важливо
підтримувати звичайний розпорядок дня дитини. У вас може виникнути велика
спокуса оголосити карантин додатковими канікулами і цілий день сидіти перед
екраном телевізора. Однак різка зміна графіка також може викликати у дитини
стрес.
Корисно буде написати на аркуші паперу або на стікерах
докладний розпорядок дня і повісити його так, щоб дитина постійно його бачила.
Важливо, щоб у неї були чіткі очікування з приводу того, що буде відбуватися
протягом дня - коли буде час для ігор, читання і відпочинку.
Підтримуйте контакт з друзями і близькими
Для дитини важливо підтримувати контакт з друзями - це
знизить рівень її стресу. Також спілкуйтеся з близькими і родичами, яких ви не
можете відвідати особисто, але хвилюєтесь про їхнє здоров'я.
Використовуйте Skype або інші відеочати. Навчіть своїх
родичів користуватися ними, якщо вони не вміють. Спілкуйтеся з друзями та
родичами в месенджерах і соцмережах.
Влаштуйте танцювальну вечірку
Якщо карантин не дозволяє вам гуляти з дитиною на свіжому
повітрі, влаштуйте для дитини танцювальну вечірку вдома. Все, що вам потрібно,
- знайти в Інтернеті відповідну музику.
Дитині також сподобається, якщо ви запропонуєте їй разом
зробити декорації до вечірки. Ви можете зробити банери або плакати. Також вам
можуть стати в пригоді новорічні гірлянди - вони створять вам святкову
атмосферу.
Під час карантину використовуйте електронні пристрої з
розумом
Батьки дотримуються різних думок з приводу того, чи можна
дитині проводити час на карантині за екранами комп'ютерів, планшетів або
телевізорів. Одні дозволяють дитині необмежено використовувати електронні
пристрої, щоб розважити її, інші строго обмежують використання гаджетів.
Забороняти дитині користуватися гаджетами не варто, але
необхідно правильно вибирати для неї контент. Їй підійдуть навчальні програми
та канали на Youtube. Розважальні відео повинні відповідати віку дитини.
Залучайте дитину до роботи по дому
Дитячі психологи стверджують, що діти старші трьох років
отримують користь від того, що допомагають батькам по дому. Чим молодша дитина,
тим більше їй подобається допомагати батькам в різних домашніх справах. Вони
допомагають прати, прибирати, накривати на стіл тощо.
Робіть з дитиною поробки
Різноманітні поробки - хороший спосіб розважити дитину і
дати їй можливість проявити свої творчі здібності. Багато батьків стверджують,
що це заняття подобається дітям. Для цього можна використовувати підручні
матеріали: скотч, картонні коробки з-під взуття, обрізки тканини тощо. Для цих
цілей добре підходить різнобарвний обгортковий папір: діти роблять з нього
колажі, сукні для ляльок і навіть стіни для фортець. Навіть коли весь папір
використаний, діти використовують залишки картонних втулок як мечі, влаштовуючи
битви.
Фантазія дітей безмежна, і вони можуть використовувати
для виробів та ігор практично все, що буде під рукою. Тому під час карантину не
варто давати їм для ігор туалетний папір і паперові рушники.
Грайте в улюблені іграшки дитини
Як правило, у кожної дитини є улюблена іграшка, з якою
вона може гратися годинами. У когось це настільні ігри, у когось - конструктори
Лего. Діти люблять створювати різні об'єкти з деталей конструктора або просто
сортувати деталі за кольором. Щоб мотивувати дитину, ви можете дати їй
завдання. Наприклад, ви можете запитати її: «Наскільки високу вежу ти можеш
побудувати?».
31 березня 2020р.
30 березня 2020р.
27 березня 2020р.
Діти у віці від року до п'яти часто влаштовують істерики. Вони розкидають речі, падають на підлогу,
верещать, тупають ногами, б'ються головою. У деяких заспокоєння настає швидко,
інші можуть годинами закочувати подібні «концерти», і здається, що ніколи це не
скінчиться.
26 березня 2020р.
25 березня 2020р.
24 березня 2020р.
31 березня 2020р.
ТЕМА: «Робимо покупки.»
(«Магазин.»)
Цілі і завдання: Вправляти дітей в описі предметів
(покупок). Розширити уявлення про магазини. як місце де можна купити різні
товари, у тому числі і спортивного призначення. Формувати поважне ставлення до
хліба. Пояснити, що в спортивних магазинах продаються товари для професійних
спортсменів, для широкого вжитку, для активного відпочинку, і в тому різниця
цих товарів. Закріпити розуміння ролей «покупця» і «продавця».
1. Розіграйте з дітьми мовленнєві ігрові ситуації. Завдання
в парах: покупець називає, що йому треба придбати; продавець відповідає, що
товар відсутній; покупець просить дороги, продавець підказує. Наприклад:
- Добрий день!
- Добрий день!
- Мені потрібно 2 кілограма бананів.
- Вибачте, але у нас сьогодні бананів немає. (- Ой, а у
нас бананів ніколи не було.) (- Нажаль банани закінчились ще вчора.) і т.д.
- Підкажіть, де можна купити банани? (- А що ж мені
робити? Дуже потрібні банани.) (- А чи знаєте ви, де найближчий магазин з
бананами?) і т.д.
- Знаю! Вам треба піти прямо, потім праворуч і ви побачите
магазин. Там є продавець Оля, вона вам допоможе.
2. Перегляньте мультфільм «Історія про дівчинку, яка
наступила на хліб» з подальшим обговоренням: Які дії дівчинки вам до не
вподоби? Чому дівчинка вирішила наступити на хліб? Як Болотиця покарала
дівчинку? Скільки дівчинці потрібно було назбирати зерен? Чого навчила вас ця
історія?
3. Проведіть бесіду, які товари продаються в спортивному
магазині.
4. Пограйте в гру» Якщо….., то…»: якщо я хочу займатися
футболом, мені потрібно купити….; якщо я хочу займатися плаванням, то….; якщо я хочу займатися
хокеєм, то….
5. Зробіть колаж вітрини спортивного магазина. Можна
використовувати вирізки з журналів, газет, предметні картинки.
6. Опрацюйте картки № 92-94.
ПСИХОГІМНАСТИКА ДЛЯ ДІТЕЙ:
ЦІКАВІ
РОЗВИВАЮЧІ ІГРИ.
Психогімнастика для дітей дозволяє коректувати поведінку
малюка і знімає емоційну напругу. У такій гімнастиці використовують корисні
ігри для діток, які дозволяють зняти агресію, тривожність, напругу, вчать
малюків саморегуляції і багато чому іншому. Наведемо далі деякі приклади таких
ігрор. Зверни увагу: відібрані ігри найкраще підходять для діток дошкільного
віку.
Гра: дзеркало
Мета гри: допомогти малюкові відчути себе легко і вільно, розкритися, подивитися на
себе з боку. Добре підходить для пасивних дітей, невпевнених у собі. У грі
беруть участь два малюки або дитина і батько. Один гравець дивиться на себе в
«дзеркало» (тобто на свого напарника), і це дзеркало повторює всі його рухи.
Потім гравці міняються ролями.
Гра: сонечко і хмаринка
Мета гри: зняти сильне психічне напруження у малюка, навчити його регулювати
емоційний стан. Кажемо: сонечко швидко сховалось за хмарку, всім стало
прохолодно - тому потрібно згорнутися клубочком. Так ми зможемо зігрітися, і
трохи затримати дихання. І раптом сонечко вийшло з-за темної хмаринки, і всім
стало жарко, всіх розморило на сонечку - так що всім треба розслаблятися під
час видиху.
Гра: хвилинка баловства
Мета гри: усунення агресії в малюка. За сигналом дитині пропонується побалуватися -
їй можна робити все, що хочеться. Малюк може бігати, стрибати, кричати. Але як
тільки прозвучить сигнал, через пару хвилин малюк повинен перестати балуватися.
Також ця гра може видозмінюватися в гру «можна» - «тиша». Тобто в один час ти
дозволяєш дитині все, що вона хоче. Але потім малюк повинен робити все, щоб не
заважати батькам, які хочуть відпочити. Така гра допоможе навчити малюка
саморегуляції, зніме навіть сильне психоемоційне напруження.
Гра: зайчики і слоники
Мета гри: дати можливість дитині відчути себе сміливою, сильною, підвищити
самооцінку. Отже, для початку запропонуй малюкові бути несміливим зайчиком.
Запитай, що робить зайчик, коли навколо небезпека? Так, правильно, він
тремтить. Покажи це. Нехай малюк повторить. Далі попроси показати, що відчуває
заєць, коли раптом чує кроки людини. Так, правильно, він тікає. Нехай малюк
втече в інший бік кімнати... А тепер можна побути слониками. Сміливими,
сильними. Покажи, щоб малюк повторив, як легко, безстрашно ходять слони. Що
слоники роблять, коли бачать людей. Бояться? Звичайно, ні. Вони просто дружать
з людиною. Зобразіть це разом з малюком. Далі - обговори з дитиною, що їй
сподобалося в грі найбільше.
Гра: тренуємо емоції
Мета гри: допомагає тренуванню дитячих емоцій, навчає саморегуляції, знімає напругу.
Отже, граємо. Для початку попроси малюка насупитися, як:
- зла людина;
- осіння хмаринка;
- сердита людина.
Далі - попроси посміхнутися, як:
- хитра лисиця;
- кіт на сонечку;
- Буратіно;
- сонечко.
Завершити гру найкраще мімічним набором посмішок.
- зла людина;
- осіння хмаринка;
- сердита людина.
Далі - попроси посміхнутися, як:
- хитра лисиця;
- кіт на сонечку;
- Буратіно;
- сонечко.
Завершити гру найкраще мімічним набором посмішок.
ТЕМА: Як у
магазині знайти що треба
Цілі і завдання: розширювати уявлення про різні види
магазинів та їх призначення. Вчити орієнтуватися в просторі, визначати напрями
руху, користуючись термінами «прямо», «ліворуч», «праворуч», «назад». Розвивати
логічні операції аналізу, синтезу, групування за ознакою приналежності товару
до конкретної товарної групи. Розвивати навички малювання.
Щоб розвивати емоційний інтелект дитини та краще
розуміти один одного, спробуйте гру «Впізнай емоцію». Сядьте навпроти дитини і відворіть на своєму
обличчі різні емоції (подив, сум, радість, гнів тощо). Нехай малюк спробує їх
відгадати. Потім поміняйтеся ролями.
Виговте варіант гри за посиланням.
Відгадайте загадки.
Меблі, хліб та олівці продають нам ... (Продавці)
В якому магазини купуємо продукти – м’ясо, рибу, овочы та фрукти? (У
продовольчому).
Де на прилавку
товари лежать, всі аккуратно
розкладені в ряд? (В магазині)
В якому магазині продаються апельсини? (В магазині
«фрукти, овочі»)
Гра «Відшукай товар». Розмістіть в кімнаті декілька предметів (покупки з
магазину). Нехай дитина відшукає ваші покупки за інструкцією (наприклад, два
кроки праворуч, три кроки прямо, один –
ліворуч тощо). Обов’язково запитайте в
якому магазині можна придбати цю річ. Спробуйте у грі помінятися ролями.
Гра «Купуй без слів». Запропонуйте дітям купити товар в магазині (без
слів) за допомогою жестів та міміки.
Для гри «Магазин» виготовте іграшкові гроші для
покупок. Таким чином закріплюйте цифри з дитиною.
В альбомі з художньо-творчої діяльності
розгляньте картину Н. Дюг «Коники» та виконайте завдання. Намалюйте візерунки
на крильцях метелика та квіточку різнокольоровими олівцями. Покажіть дітям як
послідовно наносити різні лінії одна біля одної або навколо спільного центру. Таким
способом розмалюйте декоратвного коника.
Розвивати зорову пам’ять вашої дитини допоможе відеоролик (порада: почніть з чотирьох
карток в ряд. Потім ускладнюйте).
КОНСУЛЬТАЦІЯ ПСИХОЛОГА
"ЩО
РОБИТИ, КОЛИ ДИТИНА ВЕРЕДУЄ?"
Істерики
можуть виникати у малюків з різних причин. Найчастіше це відбувається, якщо не
виконано якесь їхнє бажання, щоб змусити батьків вчинити так, як їм хочеться.
Також істерику можуть викликати недосипання, втома, голод, нервове напруження
або просто бажання наслідувати одноліткам.
Науковці вважають,
що капризуючи, малюки позбуваються від нервового перезбудження, стресу,
негативних емоцій. Однак занадто частих істерик слід уникати, намагатися їх
контролювати. Інакше з часом ваше життя, як батьків, може стати нестерпним, а
життя малюка - наповненим егоїстичними вчинками і нетерпимістю до людей.
Передбачити
початок істерик не так вже й складно. Помічаєте, що ваша дитина починає плакати
в магазинах, просячи купити якусь іграшку, - потрібно спокійно йому пояснити,
що не взяли з собою потрібної кількості грошей і, можливо, купіть її іншим
разом. Найкраще запам'ятати, що саме просив ваш нащадок, і купити це на день
народження або за іншою менш значного приводу. Малюкові буде подвійно приємна
ваша турбота і те, що ви не забуваєте про його бажання. Можливо, під час
наступного походу в магазин він буде терпимим і спокійніше поставиться до вашої
відмови, потай сподіваючись на повторне втілення мрії, а то й просто забуде про
своє моментальне бажання, якщо воно і справді таке.
Починає
кричати в гостях, громадських місцях або транспорті. Швидше за все, він
зголоднів або втомився. Намагайтеся скоротити час прогулянок, перебування в
таких місцях або не беріть його туди взагалі. Якщо істерика вже почалася,
постарайтеся відволікти дитину іграшкою, якоюсь дією, розвеселіть його,
виведіть на свіже повітря, запропонуйте помалювати разом. Не потрібно
забороняти дитині кричати, так ви не досягнете бажаного. Спокійно попросіть його
підійти до вас, дайте попити, іграшку. Діти краще реагують на позитивні
прохання, ніж на заборони, сказані на підвищених тонах.
Маленькі діти
не вміють контролювати свої емоції і не завжди можуть висловити словами те, чим
не задоволені. Спробуйте проговорити це за них: «Ти дуже хотів цю іграшку, а
тепер сердишся, тому що тобі її не купили?» У більшості випадків діти з подивом
погоджуються з дорослими і заспокоюються, коли їх невдоволення знаходить
логічну словесну форму. Необхідно пояснити чаду, що така поведінка
неприпустима, як негарно це виглядає з боку (хоча б на прикладі іншої дитини).
І вже якщо ви пообіцяли йому якесь покарання за витівку, то втілюйте його в
життя час від часу. Інакше дитина зрозуміє, що загрози - це просто загрози ...
І наостанок:
якщо вже ваша дитина розбушувалася не на жарт, ніщо її не заспокоює, і ви точно
знаєте, що причина криється не в стомленні або голоді, вийдіть з кімнати. Так
він заспокоїться швидше. Коли немає глядачів, немає і приводу для виступу.
Тема: «Супермаркет»
Цілі і завдання: Спонукати дітей ставити запитання, брати активну участь
у розмові про особливості супермаркету та роботи працівників магазину.
Вправляти дітей у розповіданні з досвіду та складанні повідомлення за змістом
сюжетної картини . спонукати дітей переносити у самостійну ігрову діяльність
засвоєні знання і вміння.
1. Вивчити з дітьми вірш-руханку "У
магазині".
Руханка проводиться так. Дорослий промовляє текст, а
діти рухами відбивають його зміст.
Ми прийшли у магазин. (крокуємо)
Ми прийшли у магазин. (крокуємо)
Як багато в нім вітрин. (розкрити руки, показуючи
великі вікна)
Зліва, справа — скрізь полиці, (руками показати
сходи знизу вверх)
Біля них є «чарівниці»:
Всі товари розкладають, (рух розкладання руками)
Про порядок вони дбають, (палець вказівний вверх)
З покупцями вітаються, (поклон)
До них щиро всміхаються. (посмішка, жест привітання)
2. Перегляньте мультфільм «Супермаркет» з
подальшим обговоренням: Що нового дізналися про супермаркет? Для чого покупці
складають список покупок? Хто працює в супермаркеті? Чому маленькі діти часто
пересуваються у візках?
3. Робота за плакатом (книга для батьків). Зверніть увагу, що товари в магазині розкладено у певному
порядку, що зроблено, щоб покупці змогли все знайти самі. Обсудіть, як
прискорює час покупок те, що покупці не чекають у черзі одного продавця, а самі
обирають товар, що покупці мають бути уважними і пам’ятати, що весь магазин
скупити не можна, а тільки те, по що прийшов.
Опрацювати розвивальну картку № 91.
«Геометрія в малюнках»
Це завдання-розмальовка допоможе дитині навчитись розрізняти
геометричні фігури на запропонованому зображенні, дозволить краще їх
запам’ятати, а також потренувати навички рахунку, дрібну моторику та повторити
кольори. У завданні дитині дається малюнок, виконаний геометричними фігурами,
їй треба порахувати кожну фігуру, що входить до його складу, записати отриману
кількість цифрами (якщо дитина не вміє писати цифри, то можна намалювати крапочки, відповідно до кількості фігур) і розмалювати зображення в кольори, указані в умові. Виконуючи
завдання, дитина розвиватиме математичне мислення, покращуватиме увагу та
пам’ять.
Веселі розваги під час карантину
Завітайте у світ цікавих арт-терапевтичних
технік,які допомужуть розвивати здібності до емоційно-вольового
регулювання, творчу уяву, самовираження, підняття самооцінки, та стійку
Я-концепцію малюка.
1. Незвичні способи малювання
Відбитки пальців
Правила. Підготуй такі речі:
шматочки мочалки;
фарби;
вода;
пензлик;
ручки, олівці або фломастери.
Спочатку нанесемо фарбу на мочалку пензликом. Тепер
притиснемо до мочалки пальчик. Усе — на папері можна залишати кольоровий відбиток!
ДЕТАЛЬНІШЕ...
ВЕСЕЛА ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ
Пальчикова гімнастика для дошкільників відіграє дуже
важливу роль. З її допомогою розвивається не тільки дрібна моторика, але також
і мовної центр дитини. Веселі ігри з супроводжуючими їх цікавими віршиками
доставлять задоволення не тільки дитині, але і дорослому.
Дитяча пальчикова гімнастика дуже подобається малюкам.
Нею можна починати займатися з дитиною з самого його народження. Плюси такої
гімнастики очевидні - стимуляція мовних і моторних зон мозку дозволить дитині
швидше сформувати мова. Але пальчикова гімнастика для дітей підходить в
будь-якому віці. Так, гімнастикою дуже часто займаються в дитячих садках, таким
чином готуючи руку дитини до письма ручкою.
Не варто забувати, що гімнастика для пальців розроблена
таким чином, щоб повністю задіяти кисті обох рук. Тому не слід акцентувати свою
увагу тільки на одній руці. Такі дії допустимі тільки для маленьких дітей, які
ще не можуть уважно стежити відразу за двома руками.
Пальчиковую гімнастику слід почати з пояснення самого
процесу гри: обов'язково розкажіть дитині, що ви зараз будете робити. Далі слід
розім'яти пальці, згинаючи їх і розгинаючи. Для цієї мети дуже добре підійде
м'яка гумова іграшка-пищалка. Покажіть дитині основні фігури, які йому потрібно
буде повторювати за Вами. Нехай дитина також спробує їх зробити. На перших
етапах слід допомагати дитині поставити пальчики правильно. Але в подальшому Ви
повинні використовувати тільки словесні вказівки.
Тепер можна приступати до самої гри. Не чекайте, що
дитина відразу ж почне виконувати всі вправи і повторювати вірші за Вами. Увага
у дітей досить обмежена, тому дитина зможе запам'ятати тільки початок або
кінець фрази. Також можлива робота тільки однією рукою. Будьте терплячі, і Ваше
чадо також з часом почне повторювати повністю все вправа.
Щоб гра була цікавою, існує пальчикова гімнастика у
віршах. Певні рухи пальчиками супроводжують словами віршиків. Щоб дитині не
набридла пальчикова гімнастика, вправи слід міняти час від часу.
Пальчикова гімнастика для дошкільників: тварини
Пропонуємо Вам наступні віршики для гри з дитиною. У
дужках дані пояснення рухів, які треба виконувати під час декламації віршика.
Каченя, качечка,
По річці пливе.
Плаває, пірнає, (плавні рухи кистями рук справа наліво)
Лапками гребе. (Імітація руху лапок качки у воді)
По річці пливе.
Плаває, пірнає, (плавні рухи кистями рук справа наліво)
Лапками гребе. (Імітація руху лапок качки у воді)
Сидить білочка у візку,
Подає вона горішки: (стиснути пальчики в кулачок)
Лисичці-сестричці, (розігнути великий палець)
Горобцеві, синички, (розігнути вказівний і середній пальці)
Ведмедику товстошкірі, (розігнути безіменний палець)
Заїнька вусатому. (Розігнути мізинець)
Подає вона горішки: (стиснути пальчики в кулачок)
Лисичці-сестричці, (розігнути великий палець)
Горобцеві, синички, (розігнути вказівний і середній пальці)
Ведмедику товстошкірі, (розігнути безіменний палець)
Заїнька вусатому. (Розігнути мізинець)
На дверях висів замок, (стиснути руку в кулачок)
Узаперті сидів щеня. (Розтиснути вказівний палець)
Хвостиком виляв, (рухати вказівним пальцем зі сторони в сторону)
Господарів очікував.
Узаперті сидів щеня. (Розтиснути вказівний палець)
Хвостиком виляв, (рухати вказівним пальцем зі сторони в сторону)
Господарів очікував.
Павучок ходив по гілці, (схрестити руки, пальцями однієї
руки пробігти по передпліччя)
А за ним ходили дітки. (Пальцями другої руки також пробігти по передпліччя)
Дощик з неба раптом линув, (кисті вільно опустити, імітуючи дощик)
Павучків на землю змив. (Грюкнути долонями по колінах або столу)
Сонце стало пригрівати, (притиснути долоні бічними сторонами і розчепірити пальці)
Павучок повзе знову, (починайте дії спочатку)
А за ним повзуть всі дітки,
Щоб погуляти на гілці. (Пальцями пробігають по голові)
А за ним ходили дітки. (Пальцями другої руки також пробігти по передпліччя)
Дощик з неба раптом линув, (кисті вільно опустити, імітуючи дощик)
Павучків на землю змив. (Грюкнути долонями по колінах або столу)
Сонце стало пригрівати, (притиснути долоні бічними сторонами і розчепірити пальці)
Павучок повзе знову, (починайте дії спочатку)
А за ним повзуть всі дітки,
Щоб погуляти на гілці. (Пальцями пробігають по голові)
Раз, два, три, чотири, п'ять, (долоні лежать на колінах
або столі)
Черв'ячки пішли гуляти. (Пальці зігнути і підтягти до них долоню)
Раптом ворона підбігає, (по поверхні йдуть вказівним і середнім пальцями)
Головою вона киває, (скласти долоню щіпкою і качати вгору-вниз)
Каркає: «Ось і обід!» (Розкрити пальці віялом, великий відвести вниз)
Зирк - (розвести руками)
А черв'ячків вже немає! (Стиснути пальці в кулачки і притиснути до грудей)
Черв'ячки пішли гуляти. (Пальці зігнути і підтягти до них долоню)
Раптом ворона підбігає, (по поверхні йдуть вказівним і середнім пальцями)
Головою вона киває, (скласти долоню щіпкою і качати вгору-вниз)
Каркає: «Ось і обід!» (Розкрити пальці віялом, великий відвести вниз)
Зирк - (розвести руками)
А черв'ячків вже немає! (Стиснути пальці в кулачки і притиснути до грудей)
ВИВЧИТИ!!!
Тема: «Найдорожчий товар»
Нагадуємо, що допоможе
Вам в роботі над темою «Книга для батьків» ст. 38-39., де ви можете знайти всі відео-, аудіо- та фотоматеріали (ст.4 QRкод).
Цілі і завдання: Закріплюйте уявлення
дітей про те, що найбільше багатство людини – здоров’я. Розповідайте, що
джерелом зміцнення здоров’я і запобігання хворобам є здоровий спосіб життя та
безпечна поведінка у довкіллі. Доведіть до свідомості дитини, що шкідливі
звички є основною причиною порушення здоров’я, виховуйте корисні звички, які
допоможуть зміцнити здоров’я. Прищеплюйте інтерес до занять фізкультурою та
спортом.
1. Організуйте бесіду щодо уподобань малюка («я люблю
цукерки», «я люблю, коли мені купують солодку газовану воду», «я люблю, коли
мені купують яблучка» та ін.). Обговоріть отримані результати: що корисно, що
шкідливо.
2. Поміркуйте разом над висловом «Здоров’я на базарі не
купиш». Чому не можна купити здоров’я? Як змінюється життя, коли людина
захворіла? Як піклуватися про здоров’я.
3. Пограйте з дитиною у творчу гру «Теремок здоров’я».
Підберіть різні предмети або їх картинки. Завдання дитини подумати, як той чи
інший предмет допомагає піклуватися про здоров’я. «Тут-тук! Хто в Теремку живе?»
- «Я – панамка! Пустіть мене, я бережу голівку від сонця.» і т. д.
4. Запропонуйте зробити масаж один одному.
Сонце світить всім тепленько, ми промінчики
маленькі. (поглажування по спинці)
Любимо змагатись, в спортивні ігри гратись!
(пальчиками топаємо по спинці)
Дощик крапає рясненько, ми краплиночки
маленькі. (пальчиками «крапаємо» по спинці)
Дружні ми та дужі, до спорту не байдужі
(поглажування по спинці)
5. Пограйте у дидактичну гру «Чарівний мішечок». Складіть у
торбинку (яскраву коробку) різні предмети (шприц, термометр, вата, зеленка,
бинт, масажер, фонендоскоп, грілка, пінцет, пластир тощо). Діставайте по черзі
з дитиною предмети та розповідайте, що роблять цим предметом.
6. Поділіться з дитиною легендою, яка здивувала і вразила
Вас.
Давним давно, на горі Олімп, жили-були боги. Стало їм
нудно, і вирішили вони створити людину і заселити планету Земля. Стали
вирішувати, якою має бути людина. Один сказав: «Людина має бути сильною», інший
– «Здоровою», третій – «Розумною». Але один з богів сказав так: «Якщо все це
буде у людини, вона буде подібною до нас». І вирішили вони заховати її здоров’я. Стали думати,
вирішувати – куди його заховати? Одні пропонували заховати здоров’я глибоко в синє море, інші – за високі гори. А один з богів сказав: «Здоров’я треба сховати в самій
людині». Так і живе з давніх часів
людина, намагаючись знайти своє здоров’я. Та не кожен може
знайти і зберегти безцінний дар богів!
З’ясуйте, як розуміють діти
слова про здоров’я як безцінний дар.
7. Познайомте дитину з різними типами (за способом придбання
товарів) магазинів: магазин поштою, інтернет-магазин, магазин прямих продажів.
Поділіться з дитиною своїм досвідом покупок в таких магазинах (в
інтернет-магазині, з каталогу AVON або Mary Kay, на OLX).
8. Розширюйте ігровий досвід дитини, обираючи різні типи
магазинів. Сьогодні це буде магазин іграшок, завтра – супермаркет, наступного
дня – магазин товарів для здоров’я. Донесіть малечі, що покупки це завжди приємно і цікаво.
Значно краще робити покупки, коли підготувався.
Виконайте
з дитиною завдання з набору розвивальних завдань, да Картки №90 (включно).
АПЛІКАЦІЯ.
Виконати завдання в альбомі "додаток В", тема "Магазин", день 4.
Виконати завдання в альбомі "додаток В", тема "Магазин", день 4.
Мультфільм Розіта у супермаркеті
Важливість гри для дошкільнят
Гра є однією з визначальних складових розвитку дитини
дошкільного віку. Граючись, дитина пізнає світ, порядок речей, особливості
співпраці з людьми та досліджує все навколо. Граючись із дитиною, ви
обов’язково навчаєте її. Починаючи від елементарних речей: як взяти іграшку і
заховати її, як побудувати пірамідку, щоб вона не впала, - до складніших справ:
їзда на велосипеді, скакання на скакалці. Якщо ви веселі і проводите з дитиною
час невимушено – то для дитини це завжди гра…Читання книжечки, якщо ви задаєте
запитання, шукаєте героїв, придумуєте свою кінцівку – також гра! Отож, постійно
граючись, ми розвиваємо фізичні, розумові та психічні навики.
Гра допомагає дитині бути впевненішою, відчувати любов,
щастя, опіку та безпеку. Граючись, малюк отримує важливі соціальні навики,
збагачує мовлення та вміння комунікувати, а також вчиться дбати про інших і
довкілля, адже найкраще ми навчаємо власним прикладом.
Інколи дитина, здобувши певні навики сюжетно-рольової гри
може самостійно довго гратись у магазин чи перукарню, школу, садочок, лікарню.
Це прекрасно, стараймося не заважати, не переривати гру. Адже, граючись
самостійно, малюк тестує себе: наскільки він цікавий співрозмовник, чи
слухатимуть його учні, пацієнти… і таким чином, виходить на новий рівень
саморозвитку. Звичайно, якщо дитина просить вашої поради чи допомоги –
інша справа, але «повчати» як краще працювати лікарем не варто. Ви зіпсуєте
гру, захоплення мине, а «ідеальний лікар», якого ви демонстрували дитині -нецікавий,
важливий сам процес гри.
В ЯКІ ІГРИ МОЖНА ПОГРАТИ ВДОМА З ДІТЬМИ
Чудово, коли декілька дітей граючи разом, винаходять
розваги, які дорослим часом складно зрозуміти. Вік учасників забави в даному
випадку не має значення - фантазія юних винахідників запропонує роль кожному.
Але батьки завжди задаються питанням: у що пограти з дітьми вдома, щоб процес
був не тільки захоплюючим, веселим і динамічним, а й корисним? Окрема проблема
- чим зайняти дитину ввечері, коли вільного часу багато, а спати ще рано? Завдання
не з банальних: придумати діяльність, яка захопить дитину і одночасно навчить
новому і закріпить старі навички.
Корисні
розваги в колі сім'ї.
Цікаве спільне заняття - безцінне проведення часу, коли
мама, тато, бабуся і інші домочадці можуть вдосталь поспілкуватися з малюком,
приділити йому достатньо уваги. Трапляється, що дорослі, з головою пішовши в
матеріальні турботи і роботу, забувають, що дитинство дуже швидкоплинне. Через
короткий період хлопчики й дівчатка виростуть і спільна гра стане неактуальною.
Спілкування з дітьми - не тільки можливість навчити їх чогось важливого. Це
чудова розвага, коли можна вдосталь насміятися і від душі повеселитися.
В яку гру пограти з дітьми дошкільного віку? Головна мета
такого проведення часу - розвиток базових навичок, логіки, мислення, навчання
азам грамотності тощо. Придумуючи забави для дошкільника, відштовхуйтесь від
того, що йому необхідно освоїти до початку навчальних буднів. Заохочуйте
ініціативу малюка: необхідно почути, до чого лежить душа. Цей важливий момент
не можна упускати, чуйні і уважні батьки можуть легко виявити таланти дитини ще
в дитсадівському віці.
5 ідей домашніх
ігор з малюками
Іграшки дитині набридли, мультфільми займають рівно три
хвилини уваги ... А енергія малюка продовжує бити через край? Необхідно
направити його ентузіазм в правильне русло, додати творчість в банальні, на
перший погляд, заняття:
Ігри з підручним матеріалом
Сучасна квартира - справжнє джерело для креативу. Банки з
сипучими продуктами (крупами, невеликими макаронами, горохом, квасолею) -
відмінна альтернатива музичним інструментам. Звичайний папір при оригінальному
застосуванні запросто замінить набридлий конструктор або кубики. Зробіть
паперову флотилію, ескадрон літачків, грандіозний оркестр. Такі іграшки надовго
займуть малюка. Найбільша цінність в тому, що вони створені разом з батьками, в
теплій сімейній атмосфері.
Ігри з водою
Не має значення, скільки дитині - рік або вже всі п'ять,
- пропозиція поплескати завжди зустрічається дітьми на ура. У невеликому тазику
або у ванній з пінними горами можна розіграти цілу фантазійну виставу.
Ігри для розвитку мілкої моторики
Звичайне тісто, пластилін - чудові матеріали для занять з
дошкільнятами. Дітворі подобається відчувати свої рухи, працювати з дрібними
деталями, створювати казкові образи, фігурки тварин. Пов'яжіть ліплення до
якоїсь недавнього події, яка вразила дитину: походу в цирк, зоопарк, дня
народження, подорожі.
Ігри з навчальними карточками
Зображення на них
створюють образи, що запам'ятовуються, допомагають дітворі легко і одночасно
ефективно засвоювати і закріплювати інформацію.
Ігри з використанням літератури
Книга - не лише джерело знань, з їх допомогою можна
побудувати веселу гру з малюками. Залучіть кількох членів сім'ї, почитайте
дитині твір в ролях, влаштуйте веселий театралізований процес. Казки, байки,
дитячі вірші в інтерпретації рідних заграють новими фарбами, які не будуть
здаватися нудними, як звичайне монотонне читання вголос.
Не потрібно бути професійним педагогом або вихователем,
щоб усвідомити і прийняти істину: найцінніше, чим ви можете обдарувати дитину,
- любов і увага. Без домашніх спільних ігор тут ніяк не обійтися, вони -
найважливіша частина виховного процесу.
Пам’ятаймо, що спільно проведений час –
найцінніший вклад у розвиток вашої дитини і її щасливе майбутнє!
Тема: «На кожен товар – свій покупець».
Цілі і завдання:
Розширити сюжетні лінії гри «Магазин». Навчити дітей грати в нові ігри,
впізнавати (називати) предмет (товар) за ознаками. Поглибити знання про
професію «продавець». Вправляти в діалогах «покупець-продавець».
1. Організуйте бесіду з дітьми «Які товари найнеобхідніші
для дітей».
2. Пограйте з дітьми у гру «Вказівники». Діти визначають якийсь
товар (можна за картинкою) за описом з трьох слів (наприклад: запашна, м’яка,
солодка – відповідь «булка»), далі називають та обирають для цього товару
відповідний вказівник.
3. Запитайте у дітей, що вони знають про професію «продавець».
Розіграйте діалог продавця та покупця у магазині при здійснення покупки.
Зверніть увагу, що ввічливі продавець та покупець взаємодіють взаємно. Покупець
розшукує товар та розповідає про нього продавцю , називає три ознаки, продавець
пропонує кілька видів необхідного товару, описує, рекомендує. Покупець: «Я хочу
купити свіжі, соковиті, смачні яблука. У вас є такі?». Продавець: «Погляньте
будь ласка – ось червоні, солодкі, великі яблука, а ось червоні, смачні яблука
поменше. Вам які подобаються?»
4. Організуйте з дітьми гру «Магазин», влаштовуючи на
місця майбутнього магазину основні атрибути. Завдання «Що для чого» допоможе
дітям з’ясувати ідеї простору. Поясніть це завдання зі своєї пропозиції «Тут
буде банкомат, для того щоб покупці знімали гроші для здійснення покупок». Нехай
діти надають свою пропозицію (вітрина, товари, торгівельне обладнання, спецодяг
продавця, кошики та ін.) Під час гри включайте завдання з опису товарів,
рахуванню, порівнянню. А саме позначати кількість товарів цифрою, рахування
кількості товарів, розташування товарів відповідно вільних вітрин.
Під час гри важливо влаштувати життєві ситуації, які
відбуваються у магазинах та обговорювати вибір поведінки дітей. Наприклад
ситуації: закінчився необхідний товар; хтось не додержується черги; велика
черга, а ви поспішаєте та ін.
Розмальовка «12 місяців»: березень
Це завдання-розмальовка
не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння
підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить
дитину з характерними особливостями березня, відповідними народними прислів’ями
та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.
Оскільки завдання присвячене окремо березню і зображає його відмінності, дитина
зможе потренувати уяву й асоціативне мислення. Також дитина зможе залучити
творче мислення, адже їй треба буде розмалювати все на власний розсуд.
Тема: «Магазин»
Почніть розмову про магазин з аналізуцього слова:що
це за особливе місце? Що продають у магазинах? Чому магазини важливі для людей?
Обсудіть разом з дітьми які
бувають магазини та створіть невеличкий коллаж «Різні магазини» за результатами обговорення.
Можна використати предметні картинки, малюнки дітей. Спробуйте
разом з дитиною створити умовні позначки для кожного магазина. Уточніть, чи
можуть бути всі ці товари в одному магазині? Як він називається?
Важливе значення мають запитання
до дітей, які спонукають їх мислити:
ü Що купують частіше –
телевізори чи продукти? Одяг та іграшки чи хліб?
ü Навіщо в магазинах візки
та корзинки?
ü Чому у магазинах не
працюють діти?
Запитайте в дитини в якому
магазині їй подобається бувати?
А чи є таке, чого не можна купити
в магазині? (Здоров’я, дружбу, мир, посмішку тощо)
«Подаруйте» з дитиною по черзі
один одному два подарунки – той що можна, а інший що не можна купити в
магазині. (Наприклад іграшка – посмішка, яблуко – райдуга в небі та ін.)
Перегляньте мультфільм про
магазин
Художньо-естетична
діяльність
«Веселка»
Чи знають ваші діти, що таке веселка?
Попросіть дітей намалювати веселку звичайним
способом. (фарбами, олівцями, фломастерами)
А тепер запропонуйте незвичайний спосіб: на
шматочок вологого поролону нанесіть одночасно 3-4 кольори і проведіть по аркушу
паперу так, щоб утворилася веселка.
Кольорові експерименти
Запропонуйте дітям змішити у пластикових
стаканчиках з водою різні фарби (гуаш) і спостерігати за зміною кольорів. Який
колір їм сподобався найбільше?
Грайте разом з дітьми
Малювання в
парах.
Станьте обличчям один до одного, візьміться за
руки і спробуйте намалювати щось у повітрі, не розмикаючи рук (сонце, хмарки,
квітку тощо)
Яким буває небо?
Запитайте дитину, чи буває небо сірим, червоним,
чорним, різнокольоровим? Від чого це залежить? (часу доби, заходу сонця, опадів
тощо). Знайдіть в Інтернеті та покажіть світлини такого неба.
23 березня 2020р.
Розмальовка
«Горобина»
Ця
розмальовка ознайомить дитину з такою рослиною, як горобина. У завданні
пропонується розмалювати китицю ягід горобини. На допомогу подається зразок
малюнка в кольорі. Також сторінка містить цікавий факт про горобину: її плід
порівнюють із маленьким яблуком. Текст можуть зачитати дитині батьки. Виконуючи
завдання, дитина розширить кругозір, розвине природничу компетенцію, потренує
навички малювання й дрібну моторику.
Розмальовка
«Черемха»
Ця
розмальовка ознайомить дитину з такою рослиною, як черемха. У завданні
пропонується розмалювати квіти, листки та ягоди черемхи, а також милу бджілку.
Біля заголовка подано ці малюнки в кольорі як можливий зразок для дитини. Унизу
сторінки міститься цікавий факт про згадану рослину: його можуть зачитати
дитині батьки. Виконуючи завдання, дитина розширить кругозір, розвине
природничу компетенцію, потренує навички малювання й дрібну моторику.
Як навчити дитину днів тижня
Багато
батьків, в яких підростають діти, замислюються над тим, як допомогти вивчити
дитині дні тижня. Знати дні тижня для дітей дуже зручно: дитина може спокійно
прораховувати дні, що залишилися до вихідних, чекати, коли приїде в гості
бабуся і взагалі вчитися розраховувати свій час.
Головний
принцип в навчанні дітей дошкільного віку – ігрова форма. Все, що робиться під
час гри, запам'ятовується краще і швидше. Дитині цікаво тільки тоді, коли вона
може розважатися, фантазувати, гратися…
Розкажіть
коротко про дні тижня, скільки їх, чітко разом із дитиною проговоріть
назви днів тижня і обов’язково розкажіть, що вони означають. Для дітей така
інформація буде цікавою.
Перший день
тижня – понеділок – це перший день після неділі (по неділі). Другий день тижня
– вівторок, третій – середа – середина тижня. Четвер – четвертий день, п'ятниця
– п'ятий. Вихідні дні (субота та неділя) – дні, коли всі відпочивають і не
працюють, більше часу приділяють сім'ї і близьким (неділя – нема діла, день в
який не працюють).
Дні тижня для дітей: вчимо граючись
Вчимо дні
тижня з веселими мультиками!
Дуже
ефективно буде знайти мультфільми, де головні герої запам'ятовували б дні тижня
разом із дитиною. Як правило, в мультфільмах це все супроводжується веселою
музикою і виглядає дуже цікаво. Ви побачите, як одразу від радості загоряться
очі, як діти пожвавляться і стануть повторювати за головними героями.
Вчимо дні тижня з яскравими календариками!
Повісьте у
себе вдома спеціальний тижневий календарик, в якому детально буде розписано
кожен день тижня. Для дітей важливо наочно бачити, як відбувається зміна днів.
Поки дні тижня для дітей ще не знайомі, слово «субота» матиме абстрактне
значення, і вони навряд чи будуть розуміти, чому мають почекати «до кращих
часів». Тижневий календар можна виготовити самим, а можна придбати вже готовий
в магазині.
Скріпіть
разом сім красивих листочків паперу, підпишіть їх відповідно до назв днів тижня
і нехай дитина щодня перевертає їх. Так вона запам'ятає їх швидше.
Вчимо дні тижня – зв'язок з життям дитини!
Усі
абстрактні поняття, що вивчаються потрібно пов’язувати з життям дітей. Щоб
допомогти дитині вивчити дні тижня, вибудуйте разом із нею логічний ланцюжок
«день тижня – те, що зазвичай відбувається в цей день».
Наприклад:
в понеділок дитина йде в дитячий садок, у вівторок відвідує гурток з плавання
або малювання, в середу у вас будуть гості і дитина їх з великим нетерпінням
чекає, в четвер ви проводите вдома прибирання, в п'ятницю ви раніше забираєте
дитину з дитячого садка, в суботу тато веде кататися на конях, а в неділю ви
відправляєтеся всією сім'єю в захоплюючу подорож. І так далі в тому ж дусі.
Дитина повинна знати, що буде відбуватися в той чи інший день.
Вчимо дні тижня – хіба ж ми не поети!
Складіть з
дитиною вірші про дні тижня. Тоді, будьте впевнені: вона запам'ятає не тільки
веселі рядки, а й обов'язково самі назви цих настільки різних днів. Варто трохи
постаратися і буде видно результат.
Вивчіть з
дітьми ось такий віршик:
Днів у тижні рівно сім
Днів у тижні рівно сім
– Назви вивчимо усі.
Понеділок – перший день,
А за ним вівторок йде.
Далі середа, четвер –
Твердо знаю я тепер.
Після п'ятниці – субота,
Де кінчається робота.
Ну, а сьомий день який?
Та звичайно ж – вихідний.
Ви кидаєте
м'яч, називаючи день тижня, наприклад, понеділок. Дитина кидає м'яч у відповідь
і називає наступний за понеділком день. Гру можна ускладнити, почати не з
понеділка, а з середи і т.д.
Ви
називаєте ряд предметів, серед яких є дні тижня. Якщо дитина почула день тижня,
то плескає в долоні. Наприклад, кішка, собака, зірка, середа. М'яч, місяць,
четвер, п'ятниця, жуйка, неділя і т.д.
Підготуйте
7 карток з цифрами або точками. Зі зворотного боку намалюйте заняття,
характерне в цей день. Попросіть дитину знайти картку з першим днем тижня,
потім з третім і т.д.
Ви
називайте день тижня, а завдання для дітей – показати, що вони в цей день
роблять.
Діти добре
запам'ятовують все яскраве, незвичайне, що привертає увагу і впадає в очі. Тому
використовуйте дану особливість їх зорового сприйняття, щоб навчити чогось
нового та з максимальною ефективністю розвивати дитячі здібності.
Мультфільм "Вивчаємо дні тижня"
Пісня "Дні тижня"
Комментариев нет:
Отправить комментарий